Tuesday, February 23, 2010

Adakah ID ini Scam?

Q1. Adakah program Infinity Downline mempunyai lesen AJL(Akta Jualan Langsung), lesen KPDNHEP & disahkan oleh Bank Negara Malaysia?

A1: Program ini mempunyai konsep yang sama dengan Facebook tetapi Facebook tidak mengenakan sebarang caj apabila anda menyertainya. Begitu juga dengan program Infinity Downline, syarikat tidak mengenakan sebarang caj & mengambil deposit orang awam sebab transaksi pembayaran adalah terus(direct) melalui rakan & tidak melalui syarikat.

A2: Program ini bukan MLM. Oleh sebab itu, lesen AJL, KPDNHEP & pengesahan dari Bank Negara Malaysia tidak diperlukan berasaskan informasi di atas.

A3: Bank Negara Malaysia cuma akan campur tangan apabila sesuatu program itu berbentuk perlaburan, skim cepat kaya & yang mampu menganggu institusi perbankan. Program ini berbentuk ONLINE AFFILIATE SYSTEM yang menggunakan sistem Straight Line & bukan MLM. Oleh sebab itu, tidak akan ada berlaku campur tangan daripada Bank Negara Malaysia.

Q2. Apa yang dimaksudkan oleh ONLINE AFFILIATE SYSTEM?

A1: Di internet, jurujual-jurujual serta agen-agen ini program ini dipanggil "affiliate". Program affiliate yang sah tidak mempunyai banyak tingkat (tier). Maksimun tingkat (tier) yang dibenarkan untuk program affiliate hanyalah 2 tingkat (2nd tier) sahaja. Akan tetapi program ini tidak mempunyai lebih daripada 2 tingkat. Klik sini untuk maklumat.. http://duitfacebookinfinity.blogspot.com/p/untuk-menjadi-seorang-affiliate.html

A2: Jika ada website yang mendakwa mereka menjalankan program affiliate dan peringkat (tier) affiliate mereka lebih dari 2, iaitu kadangkala sehingga mencecah 5-8 peringkat. Usah sertai! Itu adalah skim piramid yang cuba memperbodohkan anda dengan istilah "Affiliate Program"

Jadi apa tunggu lama2 lagi? kalau hati tu sudah berkenan.. kamu klik saja link di sebelah ini -> http://www.infinitydownline.com/?id=ronniebw untuk join.

Cari Kawan2 yang kamu rasa nak tolong & ajak dorang join kamu.. sambil Surfing Internet pun boleh dapat duit.. punya lah siok...

No comments: